سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت استفاده از قفل هوشمند

5 دلیل مهم برای اهمیت استفاده از قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از مهمترین وسایل امنیتی در خانه هوشمند است که علاوه بر تامین امنیت و حفاظت از درب ورودی ساختمان، راحتی و آسایش در رفت و آمد را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. قفل هوشمند را می‌توان توسط روش‌های دسترسی متنوع مانند: رمز، کارت، اثر انگشت، پیام‌های صوتی، WiFi و یا بلوتوث کنترل نمود. این نوع قفل‌ها بر روی تمامی درب‌ها از جمله فلزی، شیشه‌ای، چوبی و حتی ضد سرقت، قابل نصب می‌باشند.

راحتی و آسایش

تمامی ایده استفاده از قفل هوشمند و یا هر وسیله الکترونیکی دیگری، اضافه نمودن راحتی و آسایش به زندگی روزمره افراد می‌باشد. برای این نوع قفل‌ها این راحتی با کنترل از راه دور قفل توسط صدا و تلفن همراه، باز نمودن درب بدون کلید و ... میسر می‌شود.

به‌عنوان مثال با فناوری‌هایی مانند Apple HomeKit, Google Assistant و یا آمازون-الکسا می‌توان به راحتی توسط پیام‌های صوتی سیستم‌های هوشمند موجود در خانه مانند قفل هوشمند را کنترل و مدیریت نمود.

همچنین با استفاده از تلفن همراه می‌توان از هر نقطه از جهان قفل هوشمند خود را مدیریت نمایید. به‌عنوان مثال درب را برای فرزند دلبندتان که پشت درب مانده است، باز نمایید. یا در صورتی که فراموش کرده‌اید درب را ببندید، پس از اطلاع یافتن توسط پیام هشدار ارسال شده از طرف قفل، می‌توانید از راه دور درب را قفل کنید.

کنترل درب توسط روش های پیشرفته مانند دستورات صوتی و تلفن همراه

نصب قفل هوشمند روی تمامی درب‌ها

همانطور که بیان شد این نوع قفل‌ها را می‌توان به راحتی روی انواع درب‌ها نصب و یا آن‌را برای نصب روی درب دیگری جابجا کرد. به‌عنوان مثال قفل هوشمند مخصوص شیشه سکوریت مناسب برای درب‌های شیشه‌ای می‌باشد. انواع دیگری که متناسب با درب ورودی شما قابل نصب می‌باشد. بنابراین نیازی به عملیات سخت و عجیب برای نصب آن‌ها نیست.

استفاده هم زمان از قفل هوشمند و قفل‌های قدیمی

لزومی ندارد که جهت نصب این قفل‌ها، قفل‌های قدیمی خود را از کار بیاندازید. از هر دو قفل برای امنیت بیشتر می‌توان استفاده کرد. البته متخصصان نصب پیشنهاد می‌کنند از قفل هوشمند جهت جایگزینی قفل‌های قدیمی استفاده شود تا مشکلات استفاده از کلیدها و سوراخ نمودن درب از بین رود.

نصب هم زمان قفل های قدیمی و هوشمند

جلوگیری از پشت درب ماندن مراجعه کنندگان

اگر شما مدت طولانی را بیرون از منزل و در محل کار سپری می‌کنید و همواره نگران پشت درب ماندن اعضای خانواده و دوستان خود هستید، قفل هوشمند می‌تواند زندگی را برای شما و همه افرادی که با آن‌ها سر و کار دارید، راحت کند. شما به راحتی می‌توانید توسط قفل‌های هوشمند، کلید مجازی جهت دسترسی افراد مورد نظر خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توان به راحتی برای برخی از افراد مانند پستچی رمز یک‌بار مصرف تعریف نمود. به این ترتیب به محض قراردادن بسته در منزل و بسته شدن درب، آن رمز برای همیشه از حافظه قفل پاک می‌گردد.

جلوگیری از پشت درب ماندن مراجعه کنندگان با کنترل درب از راه دور

امنیت بسیار بالای قفل هوشمند

شاید منحصر به فردترین ویژگی قفل هوشمند، که آن‌را به محصولی خاص برای کاربران تبدیل نموده است، امنیت بسیار بالای آن باشد. ساده‌ترین نمونه آن حذف کلید و ریسک بالای استفاده از کلیدهای مکانیکی می‌باشد. کلیدهای مکانیکی به راحتی قابل کپی شدن بوده و امکان گم شدن و جا گذاشتن آن روی قفل وجود دارد.

این مشکل برای همیشه در این نوع قفل‌‎های امنیتی از بین رفته است. مجهز بودن به آلارم هشدار هنگام بروز حوادث امنیتی از دیگر ویژگی‌های امنیتی این نوع قفل‌ها است. همچنین در صورت بروز این حوادث، پیام هشدار به تلفن همراه شما و یا اماکن امدادی و امنیتی ارسال می‌گردد.

شاید قفل هوشمند به تنهایی برای حفظ امنیت درب ورودی ساختمان مناسب نباشد اما بهترین راه حل برای افزایش امنیت و حفاظت از اعضای خانواده خود می‌باشد. با استفاده از دیگر وسایل امنیتی مانند دوربین‌های مدار بسته، آلارم هشدار و حتی ارتقای کیفیت درب و چارچوب آن، می‌توان بهترین استفاده را از این نوع قفل‌ها نمود.

توجه داشته باشید حفظ نکات امنیتی مانند به اشتراک نگذاشتن رمز عبور، فعال نمودن حداکثری سیستم‌های امنیتی و ... توسط خودتان نیز در افزایش ضریب امنیتی، بسیار تاثیرگذار است.

 

افزایش امنیت درب ورودی 

منبع: karenddl.com