سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگیره دیجیتال درب راه حلی مناسب برای هوشمندسازی خانه ها

دستگیره دیجیتال درب

در حالی که اکثر قفل‌های مکانیکی دارای ضعف‌های فنی و امنیتی بسیاری می‌باشند، اما یک دستگیره دیجیتال درب می‌تواند سطح بالایی از امنیت را برای شما بوجود آورد و با ایجاد امکانات منحصر به فرد و روش‌های پیشرفته دسترسی، راحتی و آسایش را برای شما فراهم نماید.

دستگیره دیجیتال درب چیست؟

دستگیره دیجیتال درب نوعی قفل درب بدون کلید می‌باشد که باعث ارتقای امنیت درب ورودی و هوشمندسازی خانه می‌گردد. این نوع قفل‌ها را می‌توان توسط فناوری‌های بلوتوثی و یا اینترنتی توسط نرم افزارهای هوشمند از راه دور کنترل نمود.

اکثر دستگیره‌های دیجیتال را می‌توان به خانه هوشمند متصل نمود. به این ترتیب می‌توان سیستم‌های هوشمند خانه را مطابق با وضعیت ورودی ساختمان برنامه‌ریزی نمود. به‌عنوان مثال در صورت خارج شدن از منزل، با ارسال دستور از قفل به سیستم هوشمندسازی، سیستم‌های گرمایشی و روشنایی موقتا خاموش می‌گردند.

در کل هدف دستگیره دیجیتال درب مانند سایر دستگاه‌های هوشمند ایجاد راحتی و امنیت برای کاربران می‌باشد.

تاریخچه پیشرفت دستگیره‌های دیجیتال

در گذشته و در اوایل دهه 90، از این نوع قفل‌ها بیشتر در هتل‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. دلیل آن نیز جایگزینی کلیدهای مکانیکی با کلیدهای الکترونیکی و کارت‌ها بود که باعث افزایش راحتی و کاهش هزینه‌ها می‌گردید. با استفاده از یک کارت علاوه بر دسترسی به قفل درب اتاق‌ها، امکان دسترسی به سایر بخش‌های هتل مانند پارکینگ‌ها نیز وجود داشت.

پس از استفاده موفقیت آمیز دستگیره دیجیتال درب در هتل‌ها و آشنایی بیشتر مردم با این محصولات، اکتر افراد جامعه از هر قشری ترجیح دادند که از این نوع قفل‌ها به جای قفل‌های مکانیکی استفاده نمایند. در این زمان بود که با رشد روز افزون کاربران این محصولات هوشمند، تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید مدل‌های مختلف دستگیره‌های دیجیتال نمودند.

با پیشرفت تکنولوژی و ارتباط بیشتر مردم با فناوری‌های ارتباط از راه دور مانند بلوتوث و اینترنت، کاربران می‌توانستند از راه دور نوسط نرم افزارهای هوشمند موبایل، دستگیره دیجیتال درب را کنترل نمایند. رسیدن به این تکنولوژی بزرگترین انقلاب را در صنعت قفل به وجود آورد.

در حال حاضر نیز با توجه به اینکه اکثر لوازم الکترونیکی از تکنولوژی‌های هوشمند و کنترل از راه دور برخوردار می‌باشند، می‌توان دستگیره‌های دیجیتال را توسط سیستم‌های هوشمندسازی به لوازم الکترونیکی متصل و آن‌ها را با هم کنترل نمود.

دستگیره دیجیتال درب راه حلی مناسب برای هوشمندسازی خانه ها

دلایل استفاده از دستگیره‌های دیجیتال

توانایی کنترل امنیت خانه از راه دور قطعا یکی از ویژگی‌های امنیتی بسیار عالی در زندگی روزمره می‌باشد. شما از این طریق می‌توانید دستگیره دیجیتال درب را از هر جای دنیا کنترل نمایید. این کار با استفاده از فن آوری‌های بی‌سیم هوشمند مانند WiFi و یا بلوتوث انجام می‌گیرد.

بسیاری از قفل‌های دیجیتال به شما اجازه می‌دهد تا از طریق گوشی‌های هوشمند و از راه دور، درب را باز و بسته نمایید. این کار امکانات منحصر به فردی مانند چک نمودن وضعیت درب از راه دور، جلوگیری از پشت درب ماندن دوستان و آشنایان، کنترل ورود و خروج، صدور مجوز دسترسی برای افراد دلخواه و ... برای کاربران فراهم می‌آورد.

شاید بزرگترین مزیت این نوع قفل‌ها، عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی برای باز و بسته کردن قفل می‌باشد. این کار توسط روش‌های دیگر دسترسی مانند: رمز، کارت، اثر انگشت و یا تلفن همراه صورت می‌گیرد. به این ترتیب مشکلات و دردسرهای بزرگی که کلیدهای مکانیکی به وجود می‌آورند را برای همیشه از بین می‌برد.

دستگیره دیجیتال درب راه حلی مناسب برای هوشمندسازی خانه ها

روش‌های هوشمندسازی دستگیره دیجیتال درب

روش‌های مختلفی برای وارد نمودن دستگیره دیجیتال درب به سیستم‌های هوشمندسازی وجود دارد. به‌وسیله فناوری‌های هوشمند بی‌سیم مانند WiFi، بلوتوث، Z-Wave و ZigBee می‌توان این نوع قفل‌ها را به سیستم‌های هوشمندسازی خانه متصل و از راه دور توسط گوشی‌های هوشمند کنترل نمود.

دستگیره دیجیتال درب راه حلی مناسب برای هوشمندسازی خانه ها

- ارتباط بلوتوثی دستگیره دیجیتال درب با سیستم‌های هوشمندسازی

امروزه بسیاری از ما از بلوتوث برای کارهای مختلف استفاده می‌کنیم. یکی از موارد استفاده از بلوتوث، کنترل قفل درب ورودی می‌باشد. اتصال بلوتوثی عمر باتری قفل را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. اما یکی از ضعف‌های مهم این روش نسبت به سایر روش‌های اتصال، محدودیت فاصله تاثیر می‌باشد.

- ارتباط اینترنتی دستگیره دیجیتال درب با سیستم‌های هوشمندسازی

یکی از بهترین روش‌های اتصال در حال حاضر، ارتباط اینترنتی یا WiFi می‌باشد که بدون داشتن محدودیت فاصله تاثیر، قفل را می‌توان از هر جای دنیا کنترل نمود.

- ارتباط دستگیره دیجیتال درب با سیستم‌های هوشمندسازی توسط Z-Wave

Z-Wave می‌تواند با طیف وسیعی از محصولات بدون نیاز به هم‌خوانی با برند خاص، ارتباط برقرار نماید. تنها ایراد این تکنولوژی گران بودن آن نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که امکاناتی که این روش در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ارزش این اختلاف هزینه ناچیز را خواهد داشت.

- ارتباط دستگیره دیجیتال درب با سیستم‌های هوشمندسازی توسط ZigBee

این تکنولوژی تقریبا تمام ویژگی‌های تکنولوژی Z-Wave را دارد. با وجود قیمت ارزان آن نسبت به Z-Wave باعث شده تا استقبال فراوانی از این تکنولوژی شود.

امنیت دستگیره دیجیتال درب

 

در آغوش تکنولوژی‌های هوشمند و با تحقیق مناسب می‌توانید با خیالی راحت از خانه و وسایل ارزشمند خود محافظت نمایید. یکی از این تکنولوژی‌های هوشمند، دستگیره دیجیتال درب می‌باشد که با داشتن امکانات امنیتی فوق‌العاده مانند آلارم‌های هشدارهای امنیتی، کنترل ورود و خروج خانه از راه دور، سیستم‌های پیشرفته امنیتی و ... می‌توان با خیالی آسوده از امنیت خانه لذت برد.