سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای قفل کارتی و اهمیت آن در کنترل ورود و خروج

قفل کارتی

استفاده از مدل‌های مختلف قفل کارتی در میان کارفرمایان، صاحبان کسب و کارها و خانه‌ها روز به روز در حال افزایش می‌باشد. این نوع قفل‌ها یکی از موثرترین سیستم‌های امنیتی موجود در بازار می‌باشند که به‌عنوان اولین سد دفاعی در برابر افراد ناشناس و سارقان عمل کرده و تنها اجازه ورود به کاربران با دسترسی مجاز را صادر می‌نمایند. استفاده از قفل‌های کارتی در کسب و کارهای بزرگ باعث ثبت و کنترل بهتر ورود و خروج کارکنان، اتصال به سیستم‌های امنیتی برای کنترل بیشتر و راحتی در رفت و آمد پرسنل می‌گردد.

کاربردهای مهم قفل کارتی

به دلیل راحتی در رفت و آمد و کنترل ورود و خروج افراد مختلف و همچنین امنیت بالایی که قفل کارتی برای کاربران فراهم می‌آورد، این نوع قفل‌ها از محبوبیت خاصی در میان صاحبان کسب و کارهای بزرگ برخوردار می‌باشد. در ادامه به برخی از کاربردهای مهم قفل‌های کارتی که باعث افزایش امنیت محل کار و ایجاد سیستم کنترل دسترسی امن می‌شود، اشاره خواهد شد.

- درب ورودی ساختمان

درب ورودی اولین قسمتی است که باید امنیت آن تامین گردد. داشتن یک قفل کارتی می‌تواند برای شما اطمینان حاصل کند که تنها کسانی که دارای مجوزهای لازم هستند، می‌توانند وارد ساختمان شوند. همچنین می‌توان با کنترل و ثبت دقیق ورود و خروج پرسنل، پروسه حقوق و دستمزد را با دقت بالایی محاسبه نمود.

کاربردهای مهم قفل کارتی

- انبارهای ذخیره کالا

وجود کالاهای ارزشمند در انبارها، این نوع مکان‌ها را به یک محل جذاب برای سارقان تبدیل نموده است. با استفاده از قفل‌های کارتی، به راحتی می‌توانید ورود و خروج افراد مختلف را کنترل و از اشیاء ارزشمند محافظت نمایید.

- پارکینگ

مدیریت دسترسی به پارکینگ با استفاده از قفل کارتی این امکان را برای مدیران و صاحبان کسب و کارها فراهم می‌آورد تا از ورود افراد ناشناس به داخل پارکینگ شرکت جلوگیری به عمل آورند. لازم به ذکر است برای کنترل ورود و خروج نیاز به کارت جدید نمی‌باشد و هر یک از پرسنل می‌توانند توسط کارت شناسایی خود علاوه بر دسترسی به درب ورودی به پارکینگ نیز دسترسی یابند.

- آسانسور

کنترل دسترسی آسانسورها توسط قفل کارتی می‌تواند امنیت کسب و کارها را افزایش داده و از کارمندان و مهمانان محافظت نماید. این کار بیشتر در مکان‌های امنیتی مانند شرکت‌های دولتی و وزارت خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

- اتاق سرور

یکی از بخش‌های بسیار مهم و امنیتی درشرکت‌ها، اتاق سرور می‌باشد. بسیاری از اطلاعات مهم شرکت‌ها در این بخش قرار دارد، بنابراین از دست رفتن اطلاعات، عواقب جبران ناپذیری را برای صاحبان کسب و کارها داشته و هزینه‌های بالایی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت. استفاده از قفل کارتی برای کنترل ورود و خروج اتاق سرور باعث جلوگیری از دسترسی افراد ناشناس به اطلاعات مهم شرکت می‌گردد.

- هتل‌ها

یکی از پرکاربردترین مکان‌هایی که از قفل کارتی برای کنترل ورود و خروج استفاده می‌نماید، هتل‌ها می‌باشند. این نوع قفل‌ها علاوه بر ایجاد امنیت، باعث جلب رضایت مشتریان و رونق کسب و کار هتل‌ها می‌گردد. همچنین باعث می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مراحل پذیرش مهمانان انجام گرفته و تنها با استفاده از یک کارت به بخش‌های مختلف هتل دسترسی پیدا کنند.

مزایای استفاده از کارت برای کنترل درب

- کنترل ورود و خروج پرسنل

همانطور که بیان شد با استفاده از قفل کارتی به راحتی می‌توان ورود و خروج پرسنل را ثبت و کنترل نمود. این کار مدیران و صاحبان کسب و کارها را قادر می‌سازد تا برای هر قسمت از شرکت، سطح دسترسی متفاوت را در نظر گرفته و با محدود نمودن دسترسی افراد به مکان‌های خاص، امنیت شرکت را افزایش دهند.

مزایای استفاده از کارت برای کنترل درب

- سیستم های امنیتی

با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور قفل کارتی توسط تلفن همراه، صاحبان کسب و کار از هر جای دنیا می‌توانند دسترسی تمام نقاط شرکت را کنترل نموده و با دریافت پیام هشدار از ورود افراد ناشناس به بخش‌های حساس امنیتی آگاه شوند. همچنین با امکان اتصال این نوع قفل‌ها به سیستم‌های امنیتی و وجود آلارم هشدار حوادث امنیتی، امنیت محل مورد نظر دو چندان خواهد شد.

- راحتی در رفت و آمد پرسنل

کنترل درب ورودی توسط رمز، کارت و تلفن همراه باعث می‌شود تا صاحبان کسب و کارهای بزرگ نگران از دست رفتن کلیدهای مکانیکی پرسنل نباشند. همچنین دسترسی بدون کلید به قفل کارتی باعث می‌شود تا ورود و خروج کارکنان راحت‌تر و سریع‌تر صورت گیرد. در صورت حضور مهمانان ویژه نیز می‌توان درب ورودی مکان مورد نظر را از راه دور باز نمود.

راحتی در رفت و آمد پرسنل

- کاهش هزینه‌های عملیاتی

عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی در قفل کارتی باعث کاهش هزینه‌های از دست رفتن کلیدها می‌گردد. همچنین با ادغام این نوع قفل‌ها با سیستم‌های هوشمند، میزان مصرف انرژی به حداقل میزان خواهد رسید. به عنوان مثال با اتصال این نوع قفل‌ها به سیستم‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی و گرمایشی، در صورت اتمام ساعت کاری و قفل شدن درب، سیستم‌های گرمایشی و الکترونیکی به صورت اتوماتیک خاموش می‌گردند.

ویژگی‌های قفل کارتی

- اتصال بی‌سیم

با استفاده از فناوری‌های مجهز به بلوتوث و WiFi می‌توان به قفل کارتی متصل شد و آن‌را توسط تلفن همراه، لپ تاپ و ... کنترل نمود.

ویژگی های قفل کارتی

- طراحی زیبا

طراحی جذاب قفل کارتی باعث می‌شود تا حس زیبایی شناسی مکان مورد نظر افزایش یافته و مشتریان بیشتری را به خود جلب نماید. این ویژگی در هتل‌ها که معماری محل استراحت برای مهمانان بسیار اهمیت دارد، بیشتر به چشم می‌آید.

- دسترسی بسیار امن

با امکان دسترسی امن و بدون کلید به قفل کارتی از طریق رمز، کارت و تلفن همراه، ورود و خروج محل مورد نظر کنترل شده و بسیاری از خطرات و نفوذهای غیر مجاز از بین خواهد رفت.

- اتصال به سیستم‌های هوشمند و امنیتی

ادغام قفل کارتی به سیستم‌هایی مانند دوربین‌های مدار بسته، زنگ هشدار آتش و سیستم‌های اتوماسیون اداری باعث افزایش سطح امنیت محل کسب و کار شما می‌گردد.

اتصال قفل به سیستم های هوشمند و امنیتی

- مصرف بهینه انرژی

 

منبع انرژی قفل کارتی، باتری‌های قلمی می‌باشد و نیازی به سیم‌کشی داخلی نیست. این کار علاوه بر صرفه جویی در انرژی، باعث افزایش امنیت مکان مورد نظر می‌گردد، زیرا با قطع برق نیز، این نوع قفل از مدار خارج نمی‌شود.

منبع: karenddl.com