سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالاتی که پیش از خرید قفل دیجیتال باید پرسید

همه‌ی ما می‌دانیم که این روزها قفل‌های دیجیتال با مدل‌های مختلفی روانه بازار شده‌اند و از آنجایی که شاهد ورود برخی قفل‌های بی‌کیفیت به این بازار هستیم، باعث شده که مشتریان در انتخاب اورجینال قفل دیجیتال با مشکلاتی روبرو باشند؛ چراکه مدل‌های مختلفی از این محصولات وجود دارد و ویژگی هر یک از آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل لازم است قبل از خرید تحقیق‌هایی را انجام داد تا بتوان گزینه مناسب، مطابق با نیازهای خود با بهترین کیفیت و قیمت را پیدا کرد. در مقاله پیش رو قصد داریم برای کمک به شما در تصمیم‌گیری درست هنگام خرید قفل دیجیتال، لیستی از سؤالات مهمی که پیش از خرید این نوع قفل‌ها باید پرسید را گردآوری نموده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا به قفل دیجیتال نیاز داریم؟

سوالاتی که پیش از خرید قفل دیجیتال الکترونیکی باید پرسید

قطعاً همه‌ی ما نگرانی‌هایی از بابت امنیت خانه و دفتر کار خود داریم؛ اما تا به حال برای برقراری امنیت آن فکر کرده‌اید؟ بدون شک باید یکی از سوالات بسیار مهم در ذهن شما پیش از خرید قفل هوشمند باشد. در این راستا سایت محبوب فناوری و تکنولوژی CNET به 5 دلیل زیر اشاره نموده است:

  • راحتی در رفت و آمد
  • دسترسی امن و آسان
  • عدم استفاده از کلید مکانیکی
  • افزایش امنیت و آرامش
  • افزایش جذابیت و زیبایی معماری ساختمان

بهترین روش برای دسترسی به قفل دیجیتال چیست؟

سوالاتی که پیش از خرید قفل دیجیتال الکترونیکی باید پرسید

برندهای مختلفی از جمله اورجینال و ... با کیفیت ضعیف، متوسط، خوب و عالی وارد بازار شده‌اند، لذا باید قبل از خرید به دنبال پاسخگویی به این سؤال باشید که بهترین روش برای دسترسی به قفل دیجیتال اورجینال با کیفیت و قیمت مناسب چیست؟

اگر قفل دیجیتال فاقد انعطاف پذیری باشد و از چند روش دسترسی پشتیبانی نکند، مشکلاتی را در آینده بسیار نزدیک برای شما به وجود خواهد آورد. به‌عنوان مثال در صورت تمام شدن باتری، اگر قفل فاقد کلید اضطراری باشد، باز نمودن درب ورودی غیر ممکن خواهد بود. یا در صورتی که قفل از تلفن همراه برای دسترسی به درب ورودی پشتیبانی نکند، مهمانان شما در صورت حضور نداشتن در منزل، پشت درب خواهند ماند.

به دنبال قفلی باشید که چند روش دسترسی و جایگزین را با هم داشته باشد.

بنابراین ضروری است قفلی را انتخاب نمایید که امن‌ترین و راحت‌ترین روش دسترسی را برای شما فراهم نماید. به‌عنوان مثال: قفل دیجیتال با کنترل بلوتوثی، دسترسی آسان را پس از خرید با دستانی پر برای شما فراهم می‌آورد. فقط کافی است به درب نزدیک شوید تا درب به صورت خودکار برای شما باز شود. همچنین با دسترسی به قفل از طریق روش‌های غیر قابل هک و امن بیومتریک، نگرانی از بابت ورود غیر مجاز افراد ناشناس از بین خواهد رفت.

به طور کلی روش دسترسی به قفل دیجیتال باید متناسب با سبک زندگی شما باشد تا بیشترین میزان راحتی و امنیت را برای شما فراهم کند.

آیا درب شما با قفل سازگار است؟

پیش از خرید قفل دیجیتال حتما در مورد استانداردهای لازم برای نصب قفل دیجیتال تحقیق کنید یا گزینه‌ای را انتخاب نمایید که بر روی انواع مختلف درب قابل نصب باشد. نادیده گرفتن این امر می‌تواند باعث نا امیدی شما از خرید محصول مورد نظرتان گردد. چراکه امروزه چندین مدل از قفل‌های دیجیتال در بازار وجود دارد و برخی از آن‌ها برای درب‌های ضد سرقت و استاندارد طراحی شده‌اند. اما از آنجایی که بیشتر خانه‌ها از درب‌های معمولی استفاده می‌کنند. قفل‌هایی هم مناسب این درب‌ها به وجود آمده‌اند. تا در انواع خانه‌ها بتوان از این قفل‌ها استفاده کرد. از این‌رو به شما پیشنهاد می‌شود که قفل دیجیتالی را متناسب با درب خود خریدار کنید.

از چه روش بی‌سیمی می‌توان برای هوشمندسازی قفل دیجیتال استفاده کرد؟

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های که زمینه‌ساز توسعه قفل‌ها مکانیکی به سمت دیجیتالی گردید. همین روش‌های بی‌سیمی و کنترل از راه دور می‌باشد. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای هوشمندسازی قفل دیجیتال وجود دارد از جمله: بلوتوث، WiFi, Z-Wave و ZigBee. با معرفی هر یک از این روش‌ها می‌توان تصمیم گرفت که کدام یک، گزینه مناسبی برای خانه یا محل کار به شمار می‌روند که در ادامه به‌صورت جداگانه به نحوه و کاربرد آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • WiFi: با این روش از هر جای دنیا می‌توان قفل الکترونیکی را کنترل کرد اما مصرف انرژی در این روش بسیار بالاست.
  • بلوتوث: فاصله تاثیر آن محدود است و در نزدیکی قفل ارتباط برقرار می‌شود اما دارای مصرف انرژی پایینی می‌باشد.
  • Z-Wave یا ZigBee: برای هوشمندسازی قفل دیجیتال الکترونیکی از این طریق باید ماژول مربوطه را خریداری کرد که به سرمایه گذاری بالاتری نسبت به روش های قبلی‌نیاز دارد. اما یکی از بهترین روش‌های بی سیم برای هوشمندسازی به حساب می‌آید.

روش های بی سیم دسترسی به درب ورودی ساختمان

برای انتخاب بهترین روش هوشمندسازی باید سرمایه گذاری اولیه و نیازهای خود را در نظر بگیرید. این کار در تصمیم گیری درست به شما کمک می کند.

چه میزان هزینه صرف قفل دیجیتال می‌شود؟

اگر قصد دارید برای افزایش امنیت خانه و محل کار خود هزینه کنید، اولویت شما می‌بایست تعویض قفل معمولی با قفل دیجیتالی باشد. زیرا استفاده از قفل‌های دیجیتالی یکی از راه‌های بالا بردن «ضریب امنیت» خانه و محل کار خود می‌باشد. قفل‌های هوشمند با توجه به تضمین امنیت و آرامش شما عزیزان تا حدودی شناخته شده‌اند. اما از آنجایی که در مدل‌های مختلف قفل الکترونیکی ارزان نیستند. ولی امنیت بسیار بالایی را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. قیمت هر یک از این محصولات با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی متفاوت است، به طوری که هر چه این ویژگی‌ها بیشتر باشد، قیمت قفل نیز بالاتر خواهد بود.

برخی از ویژگی‌های قفل دیجیتال هوشمند که باعث افزایش قیمت آن می‌شود عبارتند از:

  • کنترل از راه دور قفل توسط تلفن همراه
  • ثبت ورود و خروج افراد مختلف
  • روش‌های دسترسی بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره
  • قابلیت اتصال به خانه هوشمند
  • قفل کودک
  • رمز یک‌بارمصرف
  • تابع خیالی، آلارم هشدار و...

در کل باید تعداد افراد خانواده و نیازهای هریک از آن‌ها را در میزان سرمایه‌گذاری اولیه در نظر بگیرید.

کدام یک از ویژگی های اصلی را باید در هنگام خرید در نظر گرفت؟

بشر از زمانی که برای خود خانه و محدوده‌ای معین مشخص کرد نشان داد امنیت جانی و مالی مهم‌ترین و اولین اولویت زندگی در همه ادوار زندگی بوده است. بنابراین اصلی ترین معیار برای انتخاب قفل دیجیتال الکترونیکی، که باید در نظر گرفت ویژگی‌های امنیتی آن می‌باشد. به هیچ عنوان نباید امنیت را فدای راحتی در رفت و آمد و حس زیبایی شناسی خانه کرد. زیرا قفلی با امنیت بسیار پایین، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را برای شما و عزیزانتان به همراه داشته باشد.

سوالاتی که پیش از خرید قفل دیجیتال الکترونیکی باید پرسید

آیا قفل دیجیتال الکترونیکی را باید در کنار سایر سیستم‌های امنیتی نصب نمود؟

این آخرین سوال در فرآیند تصمیم گیری برای خرید قفل دیجیتال است. هر چه میزان امنیت محل کار یا زندگی شما بیشتر باشد، خیالتان از بابت امن بودن اموال ارزشمندتان راحت‌تر خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌گردد، قفلی را انتخاب نمایید که قابلیت سازگاری با سایر سیستم‌های امنیتی را داشته باشد. این کار اگرچه میزان سرمایه گذاری اولیه را افزایش می‌دهد اما کنترل شما بر خانه یا محل کارتان را بیشتر می‌کند.

درمجموع اگر قصد دارید در آینده قفل دیجیتالی خریداری کنید حتماً با در نظر گرفتن قدرت خرید، قفل‌های هوشمندی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به‌صورت اورجینال خرید کنید.

سیستم های امنیتی برای محافظت از خانه

 

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین قفل دیجیتال عوامل بسیاری را باید در نظر گرفت. مدل‌ها و برندهای بسیاری در بازار قفل برای انتخاب وجود دارند. بنابراین در انتخاب خود بسیار دقت نمایید. با این وجود امیدواریم که این سوالات و جواب آن‌ها، به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک نماید.